Foto: Ilustracija
Elektrodistribucija Srbije (EDS) saopštila je da će od 1. juna 2025. godine, u skladu sa zakonom i evropskom praksom, brojila električne energije očitavati jednom u tri meseca, a najmanje jednom godišnje, terenski.
Novina u sistemu jeste mogućnost da korisnici sami prijave stanje brojila – ukoliko to žele – i na taj način preuzmu ulogu samoočitača. Kako je istakla v.d. direktorke EDS-a Biljana Komnenić, stanje se može dostavljati od 1. do 6. u mesecu, čime se građanima omogućava veća kontrola nad sopstvenom potrošnjom.
Stanje brojila može se prijaviti putem mobilne aplikacije EDS-a, preko sajta, telefonom, imejlom, kao i na šalterima lokalnih elektrodistribucija. Aplikacija je dostupna na Google Play prodavnici i direktno preko zvaničnog sajta preduzeća.
Iz EDS-a naglašavaju da aplikacija nije obavezna, već predstavlja dodatnu pogodnost za korisnike koji žele aktivnije da upravljaju svojim računima.
Radnici EDS-a nastavljaju da redovno izlaze na teren – brojila će očitavati najmanje jednom u tri meseca. Ukoliko korisnik ne prijavi stanje između dva očitavanja, potrošnja će biti procenjena u skladu sa članom 197a Zakona o energetici, i to na osnovu prethodne potrošnje, uz pomoć algoritama i softverskih modela.
Za korisnike sa ugrađenim pametnim brojilima, očitavanje se i dalje vrši daljinski, jednom mesečno, isključivo od strane EDS-a.
Kada je reč o računima za utrošenu električnu energiju – njihovoj izradi, iznosima i eventualnim kašnjenjima – iz EDS-a navode da su sve informacije u nadležnosti Elektroprivrede Srbije (EPS), koja vrši obračun na osnovu podataka koje prima od distribucije.