Informisanje MrakPraksa koju su lokalne samouprave uvele prošle godine, raspisivanje konkursa za sufinansiranje medijskih sadržaja na samo deo budžetskih sredstava, nastavlja se i ove godine. Kako je portal Webinfo ranije izvestio, 2024. godine opštine Bečej i Novi Bečej raspisale su konkurse za manje od 10% ukupno predviđenih sredstava za informisanje, dok je ostatak dodeljen kroz netransparentne mehanizme.

I ove godine situacija ide u istom pravcu – Bečej je raspisao konkurs 28. februara, ali samo za 1 milion dinara od ukupno 11 miliona predviđenih budžetom, dok Novi Bečej konkurs još nije ni objavio, iako ima opredeljenih 7,1 milion dinara.

U vezi s tim, redakcija portala Webinfo obratila se Ministarstvu informisanja i telekomunikacija sa upitom o sprovođenju konkursa i potencijalnim posledicama za opštine koje ne postupaju u skladu sa zakonom. U odgovoru Ministarstva potvrđeno je da sredstva namenjena za javno informisanje moraju biti raspodeljena isključivo putem konkursne procedure, a ne putem javnih nabavki i drugih alternativnih metoda.

Ministarstvo je takođe istaklo da nema nadležnost za direktan nadzor nad sprovođenjem Zakona o javnom informisanju i medijima u Vojvodini, već da je ta nadležnost u rukama Pokrajinskog sekretarijata za kulturu, javno informisanje i odnose s verskim zajednicama. Međutim, u odgovoru portalu Webinfo navedeno je da će se Ministarstvo obratiti nadležnom pokrajinskom sekretarijatu molbom da preduzme sve korake iz svoje nadležnosti kako bi se osiguralo potpuno poštovanje zakona.

Ostaje neizvesno kako će se situacija razvijati i da li će se preostala sredstva u ovim opštinama dodeliti putem konkursa ili će, kao i prošle godine, biti raspodeljena kroz druge kanale. Portal Webinfo nastaviće da prati razvoj situacije.

U nastavku prenosimo odgovor Ministarstva u celosti:

Poštovani,

Ljubazno vam zahvaljujemo na upućenim pitanjima i u nastavku ove elektronske poruke dostavljamo vam odgovore ovog ministarstva.

Zakonom o javnom informisanju i medijima propisano je da Republika Srbija, autonomna pokrajina, odnosno jedinica lokalne samouprave obezbeđuje iz budžeta sredstva za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja i raspoređuju ih na osnovu sprovedenih javnih konkursa i putem pojedinačnih davanja.

Sredstva obezbeđena budžetima jedinica lokalnih samouprava namenjenih za javno informisanje i medije moraju se rasporediti isključivo na osnovu Zakona o javnom informisanju i medijima, a ne po zakonu koji uređuje javne nabavke.

Ovo ministarstvo, imajući u vidu propise, nema nadležnost za vršenje nadzora nad sprovođenjem Zakona o javnom informisanju i medijima u Autonomnoj pokrajini Vojvodini, već tu nadležnost ima Pokrajinski sekretarijat za kulturu, javno informisanje i odnose s verskim zajednicama. Stoga će se Ministarstvo obratiti nadležnom pokrajinskom sekretarijatu molbom da preduzme sve korake iz svoje nadležnosti kako bi svi organi uprave na području AP Vojvodina u potpunosti primenjivali Zakon o javnom informisanju i medijima.

Pored navedenog, Ministarstvo informisanja i telekomunikacija nastaviće da čini napore i ostvaruje kontinuiranu komunikaciju sa jedinicama lokalnih samouprava u cilju pune primene seta medijskih zakona na čitavoj teritoriji Republike Srbije.

Srdačan pozdrav,
Ministarstvo informisanja i telekomunikacija


PROČITAJTE JOŠ...

 

NAJČITANIJE

Foto: Učesnici akcije „Sačuvajmo Fantast“ U ...

Povodom redovne kontrole saobraćaja, Policijska uprava ...

Letnja sezona na otvorenim bazenima Sportskog centra u B...

„Odakle da počnem?“ - pita Petar Vidović, osnivač...

U okviru nastavka velikog projekta prenamene kanalne mre...

Foto: Društvene mreže / Uređivanje prostora oko zgrad...

NAJNOVIJE

Foto: Društvene mreže / Sara Džesika Panker Beograds...

U prelepom ambijentu amfiteatra na Tiskom keju u Novom B...

Jedanaesti memorijalni turnir u street basketu „Slobod...

Danas ujutru, dok je većina tek otvarala oči, mala gru...

Foto i izvor: Komšije za komšije, Sever Đurkić Zahv...

Zbog planiranih radova na elektro-mreži, u ponedeljak, ...

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Prihvati
Otkaži
Shopify.com
Prihvati
Otkaži
Google Analytics
Prihvati
Otkaži
Unknown
Unknown
Prihvati
Otkaži
Marketing
Set of techniques which have for object the commercial strategy and in particular the market study.
ID5
Prihvati
Otkaži
Advertisement
If you accept, the ads on the page will be adapted to your preferences.
Google Ad
Prihvati
Otkaži