Edvin Ferencz 1Primećeno je da su aktivnosti Turističke organizacije Bečej u poslednjih nekoliko meseci znatno pojačane – češće prisustvo na sajmovima, jača komunikacija sa javnošću i vidljivi napori ka unapređenju lokalne turističke ponude. Zbog toga je redakcija portala Webinfo odlučila da porazgovara sa direktorom ove ustanove, Edvinom Ferencom, koji je u razgovoru podelio svoja dosadašnja iskustva, zapažanja i planove za naredni period.

Edvin Ferenc je na čelu Turističke organizacije Bečej od septembra prošle godine – najpre kao vršilac dužnosti, a od decembra i zvanično kao direktor. Uz osmeh kaže da je ovo već skoro dvesta dana na funkciji, što je, kako sam ističe, dovoljno vremena da se napravi prvi rezime i započnu ozbiljniji koraci.
Prva stvar koja mi je bila važna kada sam preuzeo funkciju bila je obnova kategorizacije opštine, što je direktno povezano sa prihodima od boravišne takse. Ako nismo kategorizovani, boravišna taksa je znatno niža. Srećom, Bečej je uspeo da zadrži treću kategoriju, iako i tu postoji prostor za unapređenje – ističe on.

Komisija koja u svrhu kategorizacije dolazi u opštinu ocenjuje niz elemenata – od kanalizacije, komunalne infrastrukture, do smeštajnih kapaciteta i ukupnog potencijala mesta kao turističke destinacije. Kategorizacija se obnavlja na svake tri godine, a razvrstavanje se vrši u pet nivoa.

Ferenc takođe ističe i da je broj turista prošle godine opao, i to značajno.
U 2023. godini zabeleženo je oko 5.500 dolazaka, dok je u 2024. taj broj pao na 3.800. Kada je reč o noćenjima, 2023. ih je bilo oko 24.800, a 2024. godine 21.000. To je pad od skoro trećine – objašnjava.

Na pitanje šta je, po njegovom mišljenju, uzrok tome, Ferenc kaže da ima više faktora, ali da se jedan posebno izdvaja.
Ja verujem da je jedan od glavnih razloga to, što trenutno nemamo pristup nekim ključnim lokacijama. Pre svega mislim na Fantast. Često dobijamo pozive od škola i agencija – da li mogu da dovedu decu, da li mogu da organizuju grupne posete. Kada to ne možemo da omogućimo, logično je da se Bečej preskoči kao destinacija.

TO BC KolazKada govori o radu Turističke organizacije, Ferenc posebno naglašava važnost prisustva na sajmovima i direktne komunikacije sa drugim organizacijama.
Upoznali smo se sa kolegama iz Ministarstva, prisustvovali smo sajmovima u Kragujevcu, Novom Sadu, Beogradu, Banjaluci, Budimpešti... Svuda smo predstavljali Bečej. Ja sam inače licencirani turistički vodič i volim da putujem, a svaki kontakt, svaka ideja može biti dragocena – kaže Ferenc.
Jedno noćenje u Bečeju, dodaje, znači mnogo više nego što se misli.
– Imamo večeru, doručak, ručak, šetnju gradom, eventualnu kupovinu. To je novac koji ostaje ovde. Zato je naš cilj da turisti ne budu samo u prolazu, već da ostanu makar jednu noć.

Na sajmovima, objašnjava, pored protokolarnih gostiju i turističkih agencija, prisutni su i obični posetioci.
Ako imamo dobru jednodnevnu ili višednevnu ponudu, agencije mogu da nas uvrste u svoj program. Mada, većina njih se fokusira na letovanja i zimovanja, a naša šansa je upravo u običnim ljudima, malim grupama, porodicama, entuzijastima – kaže direktor Turističke organizacije opštine Bečej.

Iz tog razloga, tim Turističke organizacije trenutno priprema nove turističke programe.
Radimo na kombinacijama jednodnevnih, dvodnevnih i tematskih tura. Pravimo i osmišljavamo sadržaje za sve uzraste – od predškolskih grupa do odraslih. Imamo mogućnosti da napravimo bilo koju kombinaciju. Sad sve to popisujemo, da znamo tačno šta imamo, kako i gde da ponudimo – objašnjava.

Na pitanje kakva je saradnja sa lokalnim ugostiteljima i smeštajnim kapacitetima, odgovara:
– Još nismo stigli do svih, ali do onih koje smo kontaktirali – svi su bili vrlo raspoloženi za saradnju. Ima optimizma, ima volje. Sada treba da se napravi jasan i funkcionalan plan.

Ferenc Edvin posebno ističe sportski turizam kao granu sa najvećim potencijalom.
U Bečej dolazi veliki broj sportskih organizacija – na pripreme, treninge. Bilo da je to sportski centar ili stadion, ostanu nekoliko dana, prenoće, jedu – troše novac ovde. Oni trenutno donose najveći prihod u turizmu. Još nismo uspeli da manifestacioni turizam podignemo na taj nivo, ali radimo i na tome.

Na kraju razgovora, direktor Ferenc je sa nama  podelio jednu inspirativnu misao:
Nedavno sam naišao na citat Svetog Avgustina: „Oni koji ne putuju, čitaju samo jednu stranu knjige.“ I to je tačno. Putovanja obogaćuju i one koji dolaze i one koji dočekuju. Samo tako možemo da razvijamo i sebe i svoju sredinu.


najčitanije: društvo Bečej

„129 na 3030“ u punk ritmu: Beogradski bend prilagodio pesmu za Ivana

Opširnije...

Memorijalni turnir u street basketu „Slobodan Malešev Bobica“ od 4. do 6. jula u Bečeju

Opširnije...

Najavljena blokada raskrsnice u Bečeju u znak sećanja na žrtve iz Novog Sada

Opširnije...

Noćni bazar u Bečeju 14. juna – podrška malim proizvođačima i domaćoj radinosti

Opširnije...

Završni koncert učenika Muzičke škole „Petar Konjović“ Bečej u utorak, 3. juna

Opširnije...

Bečejski prosvetari pozivaju u protestnu šetnju

Opširnije...

Razgovor o izazovima osoba sa invaliditetom povodom Međunarodnog dana u Bečeju

Opširnije...
staz sve strane

PROČITAJTE JOŠ...

 

NAJČITANIJE

Foto: Učesnici akcije „Sačuvajmo Fantast“ U ...

Povodom redovne kontrole saobraćaja, Policijska uprava ...

Letnja sezona na otvorenim bazenima Sportskog centra u B...

„Odakle da počnem?“ - pita Petar Vidović, osnivač...

U okviru nastavka velikog projekta prenamene kanalne mre...

Foto: Društvene mreže / Uređivanje prostora oko zgrad...

NAJNOVIJE

Foto: Društvene mreže / Sara Džesika Panker Beograds...

U prelepom ambijentu amfiteatra na Tiskom keju u Novom B...

Jedanaesti memorijalni turnir u street basketu „Slobod...

Danas ujutru, dok je većina tek otvarala oči, mala gru...

Foto i izvor: Komšije za komšije, Sever Đurkić Zahv...

Zbog planiranih radova na elektro-mreži, u ponedeljak, ...

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Prihvati
Otkaži
Shopify.com
Prihvati
Otkaži
Google Analytics
Prihvati
Otkaži
Unknown
Unknown
Prihvati
Otkaži
Marketing
Set of techniques which have for object the commercial strategy and in particular the market study.
ID5
Prihvati
Otkaži
Advertisement
If you accept, the ads on the page will be adapted to your preferences.
Google Ad
Prihvati
Otkaži